Куда я попал?
CIS Critical Security Controls v7.1 (SANS Top 20)
Framework
CSC 19.6
Для проведения оценки соответствия по документу войдите в систему.
Список требований
-
CSC 19.6 Publish Information Regarding Reporting Computer Anomalies and Incidents
Publish information for all workforce members, regarding reporting computer anomalies and incidents, to the incident handling team. Such information should be included in routine employee awareness activities.Обязательно для implementation Group 1 2 3
Похожие требования
NIST Cybersecurity Framework (RU):
DE.DP-4
DE.DP-4: Информация об обнаружении событий передается соответствующим сторонам
RS.CO-4
RS.CO-4: Координация с заинтересованными сторонами происходит в соответствии с планами реагирования
Guideline for a healthy information system v.2.0 (EN):
40 STANDARD
/STANDARD
Noticing unusual behaviour from a workstation or a server (impossible connection, significant activity, unusual activity, unauthorised open services, files created, modified or deleted without authorisation, multiple anti-virus warnings, etc.) may be a warning of a possible intrusion.
A bad reaction in the event of a security incident can make the situation worse and prevent the problem from being dealt properly. The right reaction is to disconnect the device from the network, to stop the attack. However, you must keep it powered and not restart it, so as to not lose useful information for analysing the attack. You must then alert the management, as well as the information system security point of contact.
He or she may get in contact with the security incident response service providers (PRIS) in order to carry out the necessary technical operations (physically copying the disk, analysing the memory, logs and possible malware, etc.) and determine if other elements of the information system have been compromised. This will also concern coming up with a response to provide, in order to remove possible malware and the access that the hacker may have and to change compromised passwords. Any incident must be recorded in a centralised register. Charges may also be pressed with the competent legal service.
Noticing unusual behaviour from a workstation or a server (impossible connection, significant activity, unusual activity, unauthorised open services, files created, modified or deleted without authorisation, multiple anti-virus warnings, etc.) may be a warning of a possible intrusion.
A bad reaction in the event of a security incident can make the situation worse and prevent the problem from being dealt properly. The right reaction is to disconnect the device from the network, to stop the attack. However, you must keep it powered and not restart it, so as to not lose useful information for analysing the attack. You must then alert the management, as well as the information system security point of contact.
He or she may get in contact with the security incident response service providers (PRIS) in order to carry out the necessary technical operations (physically copying the disk, analysing the memory, logs and possible malware, etc.) and determine if other elements of the information system have been compromised. This will also concern coming up with a response to provide, in order to remove possible malware and the access that the hacker may have and to change compromised passwords. Any incident must be recorded in a centralised register. Charges may also be pressed with the competent legal service.
ГОСТ Р № ИСО/МЭК 27001-2021 от 01.01.2022 "Информационная технология. Методы и средства обеспечения безопасности. Системы менеджмента информационной безопасности. Требования - Приложение А":
A.16.1.6
A.16.1.6 Анализ инцидентов информационной безопасности
Мера обеспечения информационной безопасности: Знания, приобретенные в результате анализа и урегулирования инцидентов информационной безопасности, должны использоваться для уменьшения вероятности или влияния будущих инцидентов
Мера обеспечения информационной безопасности: Знания, приобретенные в результате анализа и урегулирования инцидентов информационной безопасности, должны использоваться для уменьшения вероятности или влияния будущих инцидентов
Стандарт № ИСО/МЭК 27001:2022(E) от 25.10.2022 "Информационная безопасность, кибербезопасность и защита частной жизни — Системы управления информационной безопасностью — Требования. Приложение А":
А.5.27
А.5.27 Извлечение уроков из инцидентов ИБ
Знания, полученные по результатам инцидентов ИБ, должны использоваться для укрепления и улучшения средств управления ИБ.
Знания, полученные по результатам инцидентов ИБ, должны использоваться для укрепления и улучшения средств управления ИБ.
Приказ ФСТЭК России № 31 от 14.03.2014 "Состав мер защиты информации и их базовые наборы для соответствующего класса защищенности автоматизированной системы управления":
ИПО.1
ИПО.1 Информирование персонала об угрозах безопасности информации и о правилах безопасной работы
NIST Cybersecurity Framework (EN):
DE.DP-4
DE.DP-4: Event detection information is communicated
RS.CO-4
RS.CO-4: Coordination with stakeholders occurs consistent with response plans
Приказ ФСТЭК России № 239 от 25.12.2017 "Состав мер по обеспечению безопасности для значимого объекта соответствующей категории значимости":
ИПО.1
ИПО.1 Информирование персонала об угрозах безопасности информации и о правилах безопасной работы
Стандарт № ISO/IEC 27001:2022(E) от 25.10.2022 "Information security, cybersecurity and privacy protection — Information security management systems — Requirements. Annex A":
А.5.27
А.5.27 Learning from information security incidents
Knowledge gained from information security incidents shall be used to strengthen and improve the information security controls.
Knowledge gained from information security incidents shall be used to strengthen and improve the information security controls.
Связанные защитные меры
Название | Дата | Влияние | ||
---|---|---|---|---|
Community
1
6 / 56
|
Проведение рассылки по информационной безопасности
Вручную
Организационная
Удерживающая
11.05.2021
|
11.05.2021 | 1 6 / 56 |